Standby Workteam

Digital marknadsförare   -   Helsingborg

En av våra kunder i Helsingborg, med huvudsäte i Norge, befinner sig i ett expansivt skede där de bland annat bygger en helt ny web shop i Norge, Danmark och Sverige. Samtidigt vill de utveckla och förstärka sin försäljningsavdelning på den svenska och finska marknaden med placering i kommande nyetablerad butik / showroom i Helsingborg.

Nyetablerade produkter, som sängar och soffor av hög kvalitet, kommer att få ett speciellt fokus men även tidigare sortimentet kommer att få fortsatt exponering genom visningsexemplar i den kommande butiken. Arbete på kvällar och helger förekommer. Produktutbildning sker i Norge under en introduktionsperiod.


Ansvarig Digitala Medier med säljar- och ledaregenskaper

Vi söker dig som vill och kan ta ett övergripande ansvar för driften och uppföljningen av digitala/sociala kanaler och medier i Sverige. Detta görs i nära samarbete med marknadsavdelningen i Norge. Du vill och kan samtidigt utveckla och förstärka vår försäljnings- och kundserviceavdelningen i Sverige.

Dina ansvarsområden är att:

  •   Generellt bygga upp och utveckla den svenska marknaden genom att vara aktiv
      på olika marknads forum, som exempelvis digitala/sociala kanaler såsom Facebook,
      Instagram, E-post, Magento och Wordpress samt olika former av annonsering i övrigt.
      Detta görs i nära samarbete med marknadsansvarig på huvudkontoret i Norge.
  •   Genom vårt CRM system Zendesk bevaka, fördela och svara på kunders olika
      önskemål och frågor
  •   Underhålla och uppdatera den svenska hemsidan med översättningar,
      priser, nya produkter och liknande
  •   Ta emot och genomföra säljsamtal via olika försäljningskanaler
  •   Utveckla B2B marknaden och erbjuda våra produkter till lämpliga företag
      exempelvis byggföretag som renoverar mycket och behöver våra produkter
  •   Vara tillgänglig i telefonsupporten och bistå kunder vid enklare
      tekniska frågor

Vi söker dig som har:

  •   Relevant utbildning inom sälj / marknad alternativt ekonomi / logistik
  •   Erfarenhet av försäljning
  •   Tekniskt intresse
  •   Goda kunskaper i Photoshop, Adobe Illustrator och Indesign
  •   Mycket goda kunskaper i svenska samt gärna god förståelse i norska

Vem är du?
Du är representativ och kundfokuserad med naturliga ledaregenskaper. Du är öppen, social och lyhörd och har lätt för att lösa problem i många olika, ibland stressade situationer. Genom ditt stora engagemang och din höga arbetskapacitet visar du vägen och är ett föredöme för andra.

Tjänsten är på heltid och tillsvidare.

Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast. För mer information kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988.








Standby Workteam     |     Lilla Nygatan 11     |     211 38 Malmö     |     040 - 23 24 90     |     info@standbyworkteam.se