Standby Workteam

Verkstadschef

OP System AB levererar kompletta maskinsystem för återvinnings- och avfallshantering. De omsätter idag drygt 300MSEK och är cirka 55 anställda i Sverige. OP System är marknadsledande inom sitt område med god tillväxt i Sverige men också i Norden där nya systerföretag etablerats de sista åren. De arbetar med leverantörer i huvudsak från Tyskland och Österrike som är specialiserade på sitt område och tillsammans passar in bra i vårt kunderbjudande. Vi har serviceverkstäder i Billeberga, Borås, Malmköping och Piteå. Läs mer på http://www.opsystem.se/

OP System i Billeberga söker Verkstadschef

Verkstadschefen i Billeberga har efter många år valt att gå vidare i karriären och OP System söker en ersättare. Vill du arbeta verksamhetsnära i ett utvecklingsinriktat och framgångsrikt bolag i en framtidsbransch? Då kanske detta är nästa jobb för dig.

I arbetet som verkstadschef leder, planerar och samordnar du arbetet för ditt team på 12 personer. Detta gör du med stort engagemang och affärsdriv och du ansvarar för intäkter och kostnader. Rollen innebär många kontaktytor med personal, kunder och leverantörer. Du är stresstålig och hanterar många tekniska frågor och telefonsamtal under dagen. Kulturen på arbetsplatsen präglas av en god gemenskap och familjär anda. OP´s varumärke står för hög kvalitet och service och dessa värden är också självklara för dig. Du rapporterar till Service- och Kvalitetschefen.

På OP System erbjuds du en spännande utmaning i karriären och detta i ett välrenommerat och framgångsrikt bolag. OP System är i planeringsfasen för en ny verkstad vilket du kommer att få vara med att påverka.

Din profil

Du har med dig erfarenheter av liknande ansvar och arbetsuppgifter, med fördel från tunga fordon men du kan likväl ha utvecklats som ledare inom närliggande grenar. Alternativt arbetar du idag som verkstadsmekaniker på en verkstad och är redo för nästa kliv i karriären. Du har goda tekniska kunskaper inom motorer, hydraulik, el och mekanik.

Du har vana av att arbeta strategiskt, du är engagerad, självständig och har stort driv. Du har stor social förmåga samt ledaregenskaper. Du är van vid att jobba nära kunden och du har ett starkt affärssinne. Du gillar att arbeta med och utveckla människor. Goda administrativa kunskaper, datorvana och goda kunskaper i MS-Office. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal/skrift. Kunskaper i tyska är ett plus.

Förutom marknadsmässigt goda villkor erbjuds du ett omväxlande och utmanande arbete med goda utvecklingsmöjligheter. Du ansluter till en stabil organisation som har gott renommé i branschen och goda framtidsutsikter. Du ges möjligheten att påverka och utveckla såväl ditt eget så som verksamhetens arbete och processer. Detta är en roll för dig som trivs i en organisation med en familjär anda, där alla vill bidra och göra skillnad och där det ges utrymme för flexibilitet och utveckling.

Arbetstid 07:00-16:00. Arbetet innebär ca. 10 övernattning/år.

I denna rekrytering samarbetar OP System med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Anneli Nilsson, Standby Workteam, tel 0708-772816.

Välkommen med din ansökan!








Standby Workteam     |     Lilla Nygatan 11     |     211 38 Malmö     |     040 - 23 24 90     |     info@standbyworkteam.se