Standby Workteam

Ekonomiassistent Hyllie - omgående

Arbetstid / Varaktighet
Tjänsten är en uthyrning på 80-100% med tillträde omgående och goda möjligheter till tillsvidareanställning.

Befattningsbeskrivning / Kvalifikationer
Till en av våra trevliga kunder i Malmö söker vi en ekonomiassistent för omgående tillträde. Företaget är världsledande tillverkare av produkter för automatisering av hem och kommersiella fastigheter. Det svenska huvudkontoret ligger i Hylllie.

Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att bestå av:

  •   Administrativa bokföringsärenden (hantera inkommande fakturor, kontoutdrag,
       debitering av kostnader till andra avdelningar, förbereda betalningslistor mm)
  •   Kredithanteringsärenden (följa upp kundbetalningar, påminnelseutskick, blockerade
       order i ERP-systemet, övervaka debitorer mm)
  •   Övrig administration

Vi söker dig med relevant utbildning (redovisning, finans, ekonomi) samt minst 5 års erfarenhet av liknande arbete. Goda kunskaper i MS Office och ERP-system, gärna erfarenhet av BAAN. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Du är kundfokuserad och har god samarbetsförmåga och hög integritet. Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet.

Tjänsten är på 80-100% med tillträde omgående och goda möjligheter till tillsvidareanställning.

Vi rekryterar löpande och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin 0733-763988.

Välkommen med din ansökan!

Lön
Fast lön








Standby Workteam     |     Lilla Nygatan 11     |     211 38 Malmö     |     040 - 23 24 90     |     info@standbyworkteam.se