Ekonomiassistent till kund i Perstorp – omgående

 

Till en kund i Perstorp söker vi en ekonomiassistent för ett uppdrag på ca. 4 – 6 månader med start omgående. Du erbjuds en spännande, omväxlande roll i vilken du ska administrera, sammanställa, stämma av och delvis rapportera uppgifter inom ekonomi, administration och koordinering av löner med extern partner. Du identifierar behovet och utvecklar åtgärder inom det egna ansvarsområdet, samt kommer med förslag till förbättringar.

 

I dina ansvarsområden ingår bland annat

  • Bokslutsarbete, ansvara för bank, kundreskontra och personalavstämningar
  • Rapportering till huvudkontoret (kassaflöde, fordringar och intercompany-avstämningar)
  • Personaladministration: sammanställa löneunderlag och ha löpande kontakt med extern partner, samt se till att följa lagar och regler.
  • Uppdatera huvudkontorets personalbank
  • Administrativt stöd till företagets Controller och VD

 

 

Din profil

Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning med inriktning administration/ekonomi eller motsvarande, erfarenhet av personaladministrativt arbete eller liknade arbetsuppgifter. Goda kunskaper i Officepaketet (Excel, Word och Outlook) och erfarenhet inom olika affärssystem (gärna Monitor & Hyperion). Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du strukturerad, noggrann och prestigelös. Du är kommunikativ och trevlig i ditt bemötande. Du är bra på att samarbeta och planerar och organiserar ditt arbete i god tid.  

 

Tjänsten är en uthyrning på ca. 4-6 månader på heltid med placering i Perstorp.

 

Vi rekryterar löpande och du är välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733-763988.

 

 

 

Välkommen med din ansökan!