Zumtobel Group är ett etablerat och välrenommerat globalt företag som arbetar med professionell inomhus- och utomhusbelysning. Vårt mål är att ge ökad livskvalitet genom att tillhandahålla belysning av hög kvalitet och energieffektivitet. Zumtobel Group har i Norden försäljningsorganisationer i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi säljer även till Island och Baltikum. Huvudkontoret för Norden finns i Malmö. Här är vårt nordiska Support Center placerat, där Customer Care är en del av vårt Backoffice team. Läs mer på www.zumtobelgroup.com
En kollega i teamet väljer att gå vidare i sin karriär och vi söker nu hans ersättare. Customer Care har som huvuduppgift att ta emot, behandla och lösa reklamationer. Customer Care ingår som en del av vår kundserviceenhet och arbetar tätt tillsammans med säljare, kund och våra fabriker. Tjänsten kommer vara placerad i Malmö.
Arbetsuppgifter:
Din bakgrund
Erfarenhet av att jobba med reklamationer och/eller kundservice. Teknisk förståelse och intresse av att lära mer om elteknik och styrningsprotokoll. El-kompetens alternativt erfarenhet av att montera armaturer, samt erfarenhet från belysningsbranschen är meriterande. Din svenska och engelska är flytande i både tal och skrift. Ytterligare ett nordiskt språk är meriterande. Goda färdigheter i ERP-system, meriterande med erfarenhet av SAP.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du är affärsmässig med god kommunikationsförmåga.
Du är en handlingskraftig och diplomatisk problemlösare och kan avsluta att ärende i samförstånd med kunden. Du gillar att jobba i team men trivs också med uppgifter att lösa på egen hand.
Du blir direkt anställd av ZG Lightning Nordic AB. Det är en anställning på heltid med placering på företagets huvudkontor i Malmö.
Vi jobbar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988.
Standby Workteam • Lilla Nygatan 11 • 211 38 Malmö • 040 – 23 24 90 • info@standbyworkteam.se